Spaanse les - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu Spaanse les - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu

Spaanse les

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hester

09 April 2009 | Peru, Huaraz

Pffff, dat valt nog niet mee hoor! Iedere dag 3 uur priveles van 8 uur ´s morgens! tot 11 uur en daarna nog huiswerk maken! Maar goed, beetje bij beetje leren we dan toch een beetje Spaans! Al is een kritisch foutje zo gemaakt :-)!
Ahum, tijdens mijn eerste les zei ik tegen mijn docente: ´Vamos a baño´. Zei begon te lachen en zei, ik kan jou in de kroeg pratend met een vent nog niet alleen laten, want dan gebeuren er rare dingen. Voor diegenen die het niet begrijpen: ik nodigde haar dus uit om met mij mee te gaan naar het toilet.
Op een andere morgen zei ik:´Estoy un poco casada´. Zei weer lachen. Ik had namelijk gezegd: ik ben een beetje getrouwd, ipv ´ik ben een beetje moe´ en moe is ´cansada´.
Erg grappig was ook toen ze vroeg: wat heb je gisteren gedaan en ik zei: ´Ik beklom een berg´, waarna zei vervolgens vroeg: met een touw enzo? En ik zei: no ´sin ropa´. Ik dacht: touw is in het Engels ´rope´, maken van de ´e´een ´a´ en dan zijn we er! Nou, nee dus! Zei lag echt volledig in een deuk. Touw is in het Spaans namelijk cuerda en ropa is ´kleding´!!!
Nog een laatste grappige verspreking was dat ik moest zeggen: De man is knap en ik zei: El hombre es huevo! Maw de man is een EI! Knap in het Spaans is namelijk ´guapo´!
Maar goed, deze fouten maak ik in ieder geval nooit weer :-)!
Morgen even dagje vrij ivm Pasen! Vanavond zijn hier allerlei processies e.d. en gaan we naar een Spaanse nachtdienst! Ik laat jullie horen hoe het is geweest!
En jullie, natuurlijk ook een hele fijne Pasen!!!
ps - Lievijn en Querien dank je wel voor jullie berichtjes. Vind het erg leuk hoor om van jullie te horen! En kzal binnenkort ook een filmpje of fotootje erop zetten waar ik zelf op sta!

  • 10 April 2009 - 06:24

    Trientsje:

    Buenos dias!
    Grappig al die versprekingen te horen, maar zo te horen spreek je binnen een paar weken vloeiend Spaans. Ben benieuwd hoe Pasen is in Huarez. Daan en ik gaan lekker een lang weekend naar Parijs, ben er nog niet eerder geweest.. ahum dus eindelijk de eiffeltoren bekijken.
    Jij ook veel plezier, liefs Trientsje

  • 10 April 2009 - 08:02

    Jos Van Gennip:

    Hester,

    Jij ook een heel goede Pasen.

    En laten die Peruanen je maar eens goed leren bidden dezer dagen.

    Jos


  • 10 April 2009 - 18:17

    Jani:

    Heeee hestert

    de eitjes gevonde?
    mooi hoor

    hele fijne pasen.

    liefs
    jani

  • 13 April 2009 - 11:13

    Erik:

    Rrrrrrrrrrrrrrromantisch,

    Hoe is het met de processierupsen afgelopen?
    Ik lees dat je Spaans warempel net zo goed is als je NNederlands, hahaha
    ik heb afgelopen zaterdag mijn verjaardag gevierd en het was een groot succes, het eten was minder maar dat mocht de pret niet drukken. Het feestje in de Club maakte het helemaal goed!
    Nou, ik lees je snel weer, guappaatje.

    x-je

  • 13 April 2009 - 14:28

    JanB:

    Ha Hester,
    Fijne paasagen gehad? Hilarisch je versprekingen. Ga zo door. Later!

  • 13 April 2009 - 16:46

    Geertje:

    Hi Hester,

    Kom net terug van een leuke vakantie in Limburg. Even mijn mail gecheckt en zag dat je al weer nieuwe verhalen had. Leuke belevenissen allemaal. Hopelijk heb je de taal snel onder de knie. Ook je foto's en filmpjes bekeken. Trouwens cavia's eten..dat klinkt best jukkie. Ben benieuwd hoe het smaakt...

  • 17 April 2009 - 10:00

    Gil (buuf Van VG):

    Hoi Hester,
    Ik heb jouw site van Erik gekregen.
    Leuk om dit alles te zien
    en te weten dat je het goed maakt. Ik ben sinds 3 weken weer huis maar moet binnenkort nog wel poliklinisch behandeld worden(o.a lopopedie).
    Nog bedankt voor jouw bezoekje in het ziekenhuis. Ik wil jouw heel veel succes en vooral plezier wensen op dit avontuur en ik schrijf je snel weer.
    Gil xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 29 Dec. 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 41652

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 02 April 2017

Een eerste bericht uit Zuid-Sudan

17 Juli 2015 - 16 Juli 2015

Nepal

01 Mei 2014 - 01 Mei 2015

Maleisië

31 Maart 2009 - 20 September 2009

Peru

Landen bezocht: