Een eerste bericht uit Zuid-Sudan - Reisverslagen van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu Een eerste bericht uit Zuid-Sudan - Reisverslagen van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu

Een eerste bericht uit Zuid-Sudan


Beste allemaal,

Voor wie nog niet (helemaal) op de hoogte is . . . Zoals ik in mijn vorige berichtgeving heb aangegeven, zou ik een maandje in Nederland vertoeven en daarna weer terug afreizen naar Nepal.

Inmiddels ben ik (7 weken later) nog steeds in Nederland. Heeeel even nog dan, want ik sta vrijwel letterlijk op het punt om weer op het vliegtuig te stappen (vertrek over een paar uur). . . . Helaas echter niet op een vliegtuig met eindbestemming Nepal . . . , maar met een heeel andere eindbestemming . . . namelijk, Zuid-Sudan . . . duuus . . . . huh?! Das wel ff wat anders . . . Tjah, klopt!

Reden is dat de situatie in Nepal en/of de werkzaamheden van Medair in Nepal over de laatste periode sterk zijn veranderd. De eerste 6 maanden na de aardbevingen stond de hulpverlening in Nepal in het teken van het verlenen van noodhulp en/of het distribueren van noodhulpgoederen (shelter, hygiene, sanitation). Na deze periode heeft er een verschuiving plaatsgevonden en is de nadruk steeds meer komen te liggen op hulp gericht op duurzaam herstel en/of het trainen van de lokale bevolking op het gebied van het bouwen van aardbeving bestendige woningen. Daarmee is de intensiviteit in distributie en/of logistieke werkzaamheden gaandeweg enorm afgenomen, en op dit moment is er in Nepal voldoende logistieke staf aanwezig die de werkzaamheden die nog gedaan moeten worden, kunnen opvangen.

Kortom, Medair zag er om deze reden geen toegevoegde waarde in om mij terug te sturen naar Nepal en wenste mij graag zsm op een ander project te plaatsen. Sinds mijn aankomst in Nederland ben ik in gesprek geweest met het Medair hoofdkantoor over een mogelijke positie in Zuid-Sudan. Met ingang van as. maandag ga ik aan het werk als Logistic Transport Manager in Juba (hoofdstad Zuid-Sudan) voor in principe een periode van 12 maanden. . . . .

Wil je meer weten over Zuid Sudan, de situatie aldaar of wat Medair daar doet, zie dan ook onderstaande link:
http://relief.medair.org/nl/where-we-help/south-sudan/

Als je wilt, kun je je boven in het scherm van deze website, ook aanmelden voor het ontvangen van de maandelijkse digitale nieuwsbrief. Verder hoop ik jullie ook via mijn weblog weer op de hoogte te houden, maar de vrijheid om dingen te plaatsen is ditmaal beperkt en ook het maken van foto’s is helaas niet toegestaan. . .

Tot slot, aan een ieder die ik de afgelopen maand heb mogen zien en/of soms vanaf de andere kant van het land de moeite heeft gedaan om mij te komen bezoeken, of anderzins mijn verbijf een stuk aangenamer heeft gemaakt, mijn dank is GROOT!!! Ik ga jullie allemaal opnieuw weer missen, maar jullie hebben mij weer voldoende energie gegeven voor weer een heel nieuw avontuur, of wellicht is uitdaging in dit kader een beter woord.

Tot de volgende keer :)! Liefs van mij,

Hester

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2016

The story continues: vanuit Nairobi, Kenya

12 Juli 2016

Korte berichtgeving

04 Juli 2016

Een tweede bericht uit Zuid-Sudan

10 April 2016

Een eerste bericht uit Zuid Sudan

03 April 2016

Op weg naar . . .
Hester

Actief sinds 29 Dec. 2008
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 41636

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 02 April 2017

Een eerste bericht uit Zuid-Sudan

17 Juli 2015 - 16 Juli 2015

Nepal

01 Mei 2014 - 01 Mei 2015

Maleisië

31 Maart 2009 - 20 September 2009

Peru

Landen bezocht: