Feliz dia de la reina!!! - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu Feliz dia de la reina!!! - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu

Feliz dia de la reina!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hester

30 April 2009 | Peru, Huaraz

En ja!!! Wij vieren het hier ook! Met een groepje Nederlanders gaan we vanavond eerst stampot wortelen eten (stampot wat? Hahaha! Ja, is grappig! Weet ik! Maar zo noemden wij dat vroeger thuis nu eenmaal :-)). Daarna feestje vieren in de kroeg die we uiteraard eerst een beetje gaan omtoveren naar het Oranje en waar vervolgens nog vele andere genodigden komen die we allen gevraagd hebben in het oranje te komen! Meeste mensen reageerden enthousiast op onze uitnodiging, dus ben benieuwd. Mijn Spaanse docente was serieus vanochtend al volledig in het oranje gekleed :-)!

Tis wat allemaal, 10 jaar geleden reisde ik af naar de andere kant van de wereld (Afrika) en vierde ik daar Sinterklaas en heb ik zelfs Zwarte Piet gespeeld en nu reis ik opnieuw af naar de andere kant van de wereld en eet ik vanavond hutspot en vier ik Koninginnedag! Rare jongens die Hollanders....maar ach het heeft ook wel wat :-)!

Ik wens jullie in ieder geval allemaal ook een hele fijne Koninginnedag en mocht ik vanavond foto´s nemen dan vind je deze één dezer dagen terug op mijn weblog!

Proost ;-)!


  • 30 April 2009 - 18:09

    Lucien:

    Veel plezier vanavond! Hutspot komt ook van Spanje toch, net als Sinterklaas? Het is hier mooi weer & gezellig: kermis, muziek en aardig wat Japanse touristen in Den Haag.

  • 30 April 2009 - 21:04

    Jani:

    heee hestert
    leuk man enne wortelestamp, zo noemden wij dat, maar goed ook ik kom natuurlijk uit het oosten zij het wat zuidelijker. ik zit nu halverwege in Groenlo of all places. Vandaag queensday gedaan in winterswijk. Verder alle sgoed hier. lekker spaans weer. Morgen verkassen en weer heel voorzichtig aan werk gaan denken.

    tot gauw

    jan

  • 03 Mei 2009 - 07:48

    Lievijn:

    wij zijn eerst in voorburg (was een leuk springkussen) geweest, en daarna met Julie, Lente en Tijn naar de speeltuin gegaan. (Lievijn leert op deze manier gelijk typen ;-)

  • 03 Mei 2009 - 07:52

    Quirien:

    Ga je ook nog foto's of een video van jezelf maken. Dat zou ik wel leuk vinden. Letterlijke quote: " Hester is
    helemaal vakantie, helemaal ver weg - Ik wil ook vakantie".

  • 03 Mei 2009 - 10:30

    Eelco & Stefanie:

    Hoi Hester

    Leuk dat je het na je zin heb. Wij missen je op de sportschool…en ja je auto is nog veilig opgeborgen. Eelco heeft Koninginnedag in Alphen a/d Rijn gevierd met Paul (de jongen die je toen het hemd van het lijf heeft gevraagd) ik moeste helaas werken…in België ben je op 1 mei vrij (dag van de arbeid)…Eelco zeurt trouwens weer over de verf voor zijn tafel…
    Groeten

    Eelco&Stefanie


  • 03 Mei 2009 - 19:09

    Marielle:

    He Hester!
    Heb koninginnedag gevierd in hengelo, was gezellig. Hebben de Peruanen genoten van uitgedost Oranjefeestje? als je foto's hebt....

    groeten
    marielle

  • 04 Mei 2009 - 22:00

    Karin En Michiel:

    Hoi Hes,

    Hopelijk was jouw Koninginnedag leuker dan hier. Was een beetje luguber met de aanslag. Gelukkig wel fijn buiten met de Angelien, Luuk en kids gespeeld. Tijn heeft zich perfect vermaakt met water en modder.

    Hoe is het met je Spaans en wanneer ga je met kinderen aan de slag? Volgens mij heb je best leuke mensen om je heen, als ik je verhalen lees. Kun je het inderdaad goed volhouden, behalve de koude?

    Hier is het weer best goed, de laatste weken maar goed het wordt dan ook echt voorjaar. Bij jullie wordt het straks winter. Hoe koud wordt het straks, of maakt het niet zoveel uit aangezien Peru niet erg ver van evenaar ligt? We zijn benieuwd naar volgende foto's. Hou vol en veel liefs!

  • 05 Mei 2009 - 12:14

    Esther:

    He Hestertje,
    ik heb net al je berichtjes gelezen! Want had ik laatste tijd niet zoveel gelegenheid voor!! Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Volgens mij heb je het wel naar je zin he?! Hoe gaat het met de spaanse les? Kun je je al goed verstaanbaar maken? En is het zonnetje gebleven?! Lijkt me heerlijk. Geniet van alles. Doen wij hier ook. Met Thijs alles goed. Die ligt nu zoet in zijn bedje te slapen. Het is een poepie.
    Veel liefs van ons.

  • 05 Mei 2009 - 15:29

    Marleen :

    Bizar he! Leuk om zo te lezen wat je allemaal meemaakt. Ook wil ik je nog even laten weten dat we op 31 maart trotse ouders zijn geworden van Stijn en Alec. Geniet van alles wat je meemaakt en ziet.

    Lieve groet Marleen

  • 08 Mei 2009 - 06:11

    Eveliene:

    Hey Hester,

    weer heel wat ervaringen en belevenissen rijker. Leuk om te lezen. Hier gaat ook nog alles zijn gangetje. Missen je aanwezigheid wel hoor.
    Veel plezier en geniet ervan.

    Groetjes, Eveliene

  • 09 Mei 2009 - 12:06

    Robin:

    Hi Hester,

    Leuk om te lezen wat je daar allemaal mee maakt. Te gek :) vooral die spaanse les, lijkt me heerlijk. Spreek je al een beetje spaans nu?

    greetz,

    Robin

  • 10 Mei 2009 - 21:06

    Fred-pitt:

    hee hester
    super wat je allemaal doet ,wat zijn wij maar simpel .petje af .
    heb je nog iets gaafs beleefd?
    ik en ina werken veel, dus geen tijd om gave dingen te beleven. dus alles wat jij doet is een vermeerdering van je leven. ik zal je even vertellen dat manon zelf een hengst heeft, en deze is losgebroken, en kwam terecht in een weide met 16 merry"'s, dus hij is flink aan het zwaffelen geweest.

  • 14 Mei 2009 - 22:11

    Enrique De Wuppie:

    Ola Hester,

    Hoe is het nu, ik lees al je verhaaltjes maar er komt de laatste dagen weinig uit je handen geloof ik.. Maar ook van mij heb je even niks gelezen dus daar gaan we..
    Koninginnedag was en groot feest in amsterdam, we zijn met een hele groep gegaan, de meeste kan je wel invullen denk ik. Jammer dat er een aanslag gepleegd moest worden. Verders heeft Fc Den Haag, je favoriete club, zich gehandhaafd in de eredivisie dus volgend seizoen kan je weer mee, hahaha. het is nu wel redelijk goed weer dus dat is ook wel lekker, ben ook nog 2 weken vrij geweest en heb lekker in huis geklust en de tuin gedaan, ben weer helemaal happy! Jeroen loopt nu met zijn arm in het gips, hij heeft misschien een elleboog gebroken maar ik denk zelf van niet hoor. Volgende week ga ik een lang weekend naar Londen en de week daaarop een week naar Tjechie, heb er al helemaal zin in. Nou ik hoop dat het bij jou ook allemaal goed gaat en dat je je een beetje thuis begint te voelen, hoe is het met je Spaans?

    dikke kus weer en ik mis je best wel hoor, ook het biertje met jou.. ;-)

    Erik
    xxx


  • 15 Mei 2009 - 07:38

    Trientsje:

    Hallo Hester!!!
    Hoe is het met je? Ben je druk met allerlei excursies, spaanse les en allerlei andere leuke dingen?? Ik ben benieuwd.
    Alvast fijn weekend en hoop gauw weer wat van je te horen!
    Liefs

  • 17 Mei 2009 - 10:13

    Michiel:

    Hoi Hes,

    Laat ff wat van je horen, want 17 dagen niets geeft ons niet een heel plezierig gevoel...

    groet,

  • 19 Mei 2009 - 09:17

    Martha M:

    He Hester,

    Ik had dacht ik een tekst getikt gisteren, maar ik zie het er niet opstaan, vandaar even een OLA van mij. Hoe is het? en hoe bevalt het werk, de spaanse les en het Peruaanse leven? Ben erg benieuwd naar je nieuwe verhalen. Ik ga dit weekend naar Dlnd, naar Marieke, de ceremoniemeester van onze bruiloft, maar ben ook erg benieuwd naar jouw plannen! LIEFS Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 29 Dec. 2008
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 41658

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 02 April 2017

Een eerste bericht uit Zuid-Sudan

17 Juli 2015 - 16 Juli 2015

Nepal

01 Mei 2014 - 01 Mei 2015

Maleisië

31 Maart 2009 - 20 September 2009

Peru

Landen bezocht: