En toen was er nog maar één :-)! Ik dus :-)! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu En toen was er nog maar één :-)! Ik dus :-)! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu

En toen was er nog maar één :-)! Ik dus :-)!

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

30 Juni 2009 | Peru, Cuzco

Met mixed feelings afgelopen zaterdag met de nachtbus vertrokken vanuit Huaraz naar Lima. De afgelopen maanden waren net een achtbaan; hard gewerkt, veel gezien en ontzettend veel gedaan. Eerlijk gezegd was ik best op en keek er daardoor ook wel naar uit om te gaan reizen, beetje tot rust te komen en me eigen tempo te bepalen. Anderzijds was ik toch wel erg gewend geraakt aan het leven in Huaraz en vond ik het toch wel moelijk om afscheid te moeten nemen van het vertrouwde, de mensen, het werk en de kinderen. En nu ik ben vetrokken, weet ik eigenlijk even niet zo goed waar ik de voorkeur aan geef. De overgang van een achtbaan (continue druk, met en onder de mensen) naar opeens weer helemaal alleen in een compleet nieuwe omgeving moet nog even tot me doordringen en een plekje krijgen. Alhoewel het grote voordeel van eerst 3 maanden ergens werken (min of meer gespreid bedje) wel is dat ik me redelijk goed geaclimatiseerd voel hier in Peru en me goed genoeg kan redden in het Spaans en ik weliswaar even moet wennen aan de overgang, maar er voor de rest niet tegenop kijk om alleen te moeten reizen.

Inmiddels ben ik overigens in de prachtige stad Cuzco aangeland (letterlijk). Vanochtend vroeg vanuit Lima vertrokken en om een uurtje of 11 in Cuzco aangekomen op het vliegveld. Vervolgens eerst op zoek gegaan naar een hostel en hoewel ik eerst van plan was om het er ff lekker van te gaan nemen en een luxe onderkomen te gaan zoeken, ben ik uiteindelijk beland en één van de goedkoopste opties die je hier kunt vinden :-). En niet omdat mijn geld gejat is ofzo, maar om één of andere vage reden kon ik blijven in een riante kamer (in de zin van groot en zeker niet in de zin van luxe) die officieel bedoeld is voor 4 personen met eigen balkonnetje, met uitzicht op een leuk pleintje, rustig gelegen maar op steenworp afstand van het absolute centrum. Bovendien heeft het hostel een dakterras (en meer dan dat is het ook niet), maar wel met mooi uitzicht. Dus ik dacht, ik doe het ervoor. En dan nu maar hopen dat er geen addertje onder het gras zit (laat staan addertjes) en vanacht door het één of ander wordt opgeschrikt (overleden Inca´s die hier rondwaren ofzo, op wraak zinnen en alle blanken voor Spanjaarden aanzien). We gaan het zien :-). Overigens bijgevoegd wat foto´s zodat jullie een beetje de sfeer kunnen proeven. Mooi hè ;-)!

Na mijn spullen over de vier bedden die ik heb, te hebben uitgespreid, het ik die 100 meter naar hartje centrum afgelegd en heb ik mijn bespaarde geld gelijk weer in één keer uitgegeven en heb ik de rest van de middag doorgebracht op een heerlijk zonnig balkonnetje, onder het genot van een heerlijke maaltijd, een goed glas wijn en een aangenaam uitzicht op HET Plaza del Armas van Cuzco. Heel veel van Cuzco heb ik dus vandaag nog niet gezien :-)! Morgen weer een dag!

Overigens is mijn eerste indruk wel dat het een fantastisch mooie stad is! Prachtig pitoresk, mooi gelegen tegen de bergen en omgeven door bergen en met tig mooie straatjes, winkeltje etc. De sfeer die er heerst is ook erg ontspannend. Voor mij voelde het vandaag (door het vertrek uit Huaraz, de 2 glazen wijn in de zon :-) en de 3 uur slaap vanacht) overigens wat melancholisch aan, maar kijk er naar uit om morgen lekker in het zonnetje rond te struinen! Voor vandaag houd ik hetverder voor gezien. Bijna dan! Natuurlijk Nog wel ff mijn balkonnetje uittesten en dan één van de 4 mandjes in :-)!

Truste voor zo! Hester

Ps - Bijgevoegd ook nog wat losse foto´s voor de leuk!

  • 02 Juli 2009 - 07:03

    Martha:

    Hi Hester,
    Fijn om weer wat van je te horen! Leuk ook dat je het in ieder geval naar je zin hebt gehad! Wat dat betreft vliegt de tijd ook echt he? En hoe lang ga je nu reizen? Geniet ervan, want dit kun je nu als echte vakantie gaan beleven.....! Veel plezier en hopgelijk lezen we snel weer over je nieuwe avonturen.
    Veel liefs Martha

  • 02 Juli 2009 - 07:09

    Trientsje:

    Hey Hest

    Zo ontzettend leuk om je belevenissen te lezen over een stad waar ik ook ben geweest. Cuzco is inderdaad prachtig. In september was het daar 's nachts gruwelijk koud, maar wel erg mooi. En ga je vanuit Cuzco de Incatrail doen?
    Veel plezier, liefs T.

  • 02 Juli 2009 - 15:54

    Esther:

    geniet ervan en hou ons op de hoogte! xes

  • 02 Juli 2009 - 16:12

    Tamara:

    He Hester,

    Fijn te horen dat je goed onderweg bent en een lekker plekje in Cuzco hebt gevonden. Was je weekend trouwens ook nog leuk ;-)? Geniet nog even van de rust en voor eind deze week alvast veel succes gewenst met het lopen.

    Beso Tamara


  • 02 Juli 2009 - 18:08

    Angelien:

    Cuzco is inderdaad wel relaxed. Zeker na de plek waar je geweest bent denk ik zo. Ga je nog naar Machu Pichu? Geniet er maar lekker van.

  • 02 Juli 2009 - 20:56

    Geertje:

    Hi Hesther,

    Ik dacht al, wanneer komt er weer eens een verhaal :-). Leuk zo'n grote kamer. Ben benieuwd of je nog een adder onder het gras hebt gevonden :-0. Geniet ervan. Ik kan me voorstellen dat de omslag wel even groot is, van druk naar weer alleen. Maar volgens mij maakt de mooie omgeving veel goed. Veel reisplezier. X. Geertje

  • 02 Juli 2009 - 23:45

    Karin Maan:

    Hee Hester!

    Leuk dat ik je zo een beetje kan blijven volgen! En fijn dat je even lekker aan het relaxen bent :) Hier in Huaraz is het nog even hectisch als eerst, tot vechtende en bloedende ichoca-kindjes aan toe.

    Fijne reis verder, ik blijf je volgen hier :)

    Beso Karin

  • 06 Juli 2009 - 19:51

    Barbara:

    He Hester!
    Leuk weer een berichtje van je te lezen. En wat een enorm schattige kids (tenminste ... zo zien ze er op de foto's uit ..).

    Heel veel plezier met rondreizen. Hopelijk ben je snel gewend aan het alleen zijn (tenzij je nog een gezellig addertje onder (in?) je bed vindt natuurlijk) en kan je er lekker van gaan genieten.

    X Barbara

  • 08 Juli 2009 - 14:22

    Marielle:

    He Hester,

    leuk om weer een bericht van je te lezen! In Cuzco kun je overigens ook heerlijk eten. al paraat voor de incatrail? Wanneer ga je die lopen?

    x marielle

  • 08 Juli 2009 - 22:27

    Marit:

    Hoi Hestersita!

    Heel leuk om je zo te volgen en fijn dat Cuzco zo goed bevalt! Ik voelde me inderdaad ook meer thuis in peru doordat ik de taal ken en we er al een tijdje zijn :)Wel raarhe zo vakantie vieren na al dat werken.
    Hier in Lima vind ik alles maar een beetje decadent, we zitten nu dan ook in Miraflores.
    Vrijdag vlieg ik naar Nederland.

    Heel veel plezier nog in Cuzco! xxx, marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 29 Dec. 2008
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 41651

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 02 April 2017

Een eerste bericht uit Zuid-Sudan

17 Juli 2015 - 16 Juli 2015

Nepal

01 Mei 2014 - 01 Mei 2015

Maleisië

31 Maart 2009 - 20 September 2009

Peru

Landen bezocht: