Een laatste bericht uit Peru :-(! - Reisverslag uit Lima, Peru van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu Een laatste bericht uit Peru :-(! - Reisverslag uit Lima, Peru van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu

Een laatste bericht uit Peru :-(!

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

27 Augustus 2009 | Peru, Lima

Tjah, tis bijna zover. Nog 4 kleine weekjes en dan vliegen we weer terug naar Nederland. Op maandagavond 21 september land ik weer op Nederlandse bodem. De tijd is veel te snel voorbij gevlogen! Mijn vorige bericht was ik geëindigd bij mijn verblijf in Nazca. Na Nazca ben ik via Ica doorgereisd naar Ayacucho, waar ik op bezoek ben geweest bij Nederlandse kennissen. Dat bezoek bleek interessanter dan verwacht! En het is op dit moment zelfs niet geheel onwaarschijnlijk dat het bezoek nog een staartje gaat krijgen. Zij zijn op dit moment bezig met het opzetten van een stichting voor kansarme kinderen van jonge (alleenstaande) moeders en zij zou zouden erg graag willen dat ik bij hun zou komen werken. En nu moet ik eerlijk zeggen dat ik daar niet geheel afwijzend tegenover sta! Maar vooralsnog laat ik het bij dit tipje van de sluier, want definitief is het allemaal nog zeker niet.

Na Ayacucho via Lima doorgereisd naar Huaraz (of beter teruggereisd). Een enorm lange busreis van maar ruim 18 uur, maar om vervolgens weer aan te komen in Huaraz voelde zeker niet onaangenaam. Na een maand alleen reizen had ik behoefte om even tot rust te komen op een plek waar ik me thuis voelde en waar ik weer even de nodige gezelligheid om me heen heb. Op het moment dat ik dit schrijf ben ik overigens nog steeds in Huaraz :-)! Tussendoor nog wel even weer een weekje terug geweest in Ayacucho en in de planning zit nog om een weekje naar de jungle te gaan (Iquitos). En voor de rest? Voor de rest ben ik lekker aan het genieten en uitrusten hier, ben ik een beetje met mijn Spaans bezig en verricht hier en daar enkele werkzaamheden voor de stichting in Ayacucho.

Het is zondermeer een bijzonder half jaar geweest dat voorbij gevlogen en zeker van invloed zal zijn op de verdere keuzes in mijn leven. Dat was ook één van de belangrijkste redenen van mijn reis. Op zoek naar wat ik nu eigenlijk wil in mijn leven. Pasklare antwoorden heeft het me niet opgeleverd. Sterker nog, door de tweestrijd waarin ik nu verkeer is het er allemaal niet makkelijker op geworden. Desondanks zie ik dat alles op positief, omdat het me op zijn allerminst een grote stap dichterbij heeft gebracht.

Goed,tot zover! Ik zie jullie binnenkort :-)!

Ps – Voor diegenen die zich vervelen. Via onderstaande link een fotoalbum met foto´s van mijn eerste drie maanden vrijwilligerswerk hier in Huaraz.

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=myalbums
Vervolgens mijn e-mailadres invullen: hestersanderman@hotmail.com, en als wachtwoord: hester (alles kleine letters)


  • 28 Augustus 2009 - 06:43

    Martha Moorlag:

    Hi Hester,
    Klinkt erg spannend zeg! Ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, maar het klinkt erg spannend! Ga je nog wel verder reizen of blijf je naast een jungle trip waar je nu zit. Die jungle trip zit zeker in het Noord Oosten van Peru, of niet? Nou geniet er nog even van en tot in Nederland dan maar.
    Liefs Martha

  • 28 Augustus 2009 - 07:19

    Marielle:

    He Hester! Klinkt goed, ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen. Gezellig om je weer in Nederland te zien! veel plezier in de jungle. ik begin na lange tijd van verlof maandag weer met werken.....liefs marielle

  • 28 Augustus 2009 - 09:02

    Marit:

    Hoi Hester,

    Wat goed, misschien werk geregeld in Peru! Spannend en heel nuttig werk vast.

    Heel veel plezier in Iquitos, hele coole plek en weer heel anders dan andere plekken in Peru.
    Gezellig dat je binnenkort weer in Nederland bent, zeker dat karin en ik met je willen meeten :D

    Groetjes en nog héél veel plezier deze maand. Xx, marit

  • 28 Augustus 2009 - 13:15

    Geertje:

    Hi Hester,
    Fijn dat je trip is bevallen en dat je weer nieuwe inzichten hebt. Hopelijk zie ik je in Nederland weer een keertje :-). XXXX. Geertje

  • 30 Augustus 2009 - 17:59

    Esther:

    he hestertje,
    spannend zeg, dus misschien ga je nog wel weer terug naar peru? Heel veel plezier nog de laatste weken en tot gauw. xes

  • 31 Augustus 2009 - 08:58

    Erik:

    He wUppie,

    Klinkt goed weer allemaal, ben benieuwd wat er uit gaat komen vooor je, zou wel een hele uitdaging zijn/worden. ik ben alweer lekker een paar weekenden in Friesland geweest, was wel weer relaxed, beetje vissen, autocross, touwtrekken... Groot feest weer..haha
    Nou geniet er nog even van en take care.

    Liefs,
    Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 29 Dec. 2008
Verslag gelezen: 842
Totaal aantal bezoekers 41641

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 02 April 2017

Een eerste bericht uit Zuid-Sudan

17 Juli 2015 - 16 Juli 2015

Nepal

01 Mei 2014 - 01 Mei 2015

Maleisië

31 Maart 2009 - 20 September 2009

Peru

Landen bezocht: