Jaaaa, we komen eraan :-)! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu Jaaaa, we komen eraan :-)! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu

Jaaaa, we komen eraan :-)!

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

13 April 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur


Beste allemaal,

Een tijdje niet van me gehoord. Het leven hier op het hoofdkantoor is wat minder enerverend en nodigt minder uit om verslag van te doen op mijn weblog. Desalniettemin gaat het hier nog steeds goed met me. Inmiddels ben ik ruim 3 maanden aan het werk op het hoofdkantoor. Soms mis ik het werken in the village en mis ik mijn studentjes heel erg, maar op andere momenten ben ik blij gewoon in een normaal bed wakker te kunnen worden en niet meer uit mijn slaap gehouden te worden door tal van insecten. Tjah, het gras is altijd groener :-)!

Mijn werk hier op het hoofdkantoor bevalt goed. Mijn functie hier is: Project Management Office (PMO) Manager, haha, klinkt aardig toch?
Momenteel hebben we de grote opdracht om instrumenten te ontwikkelen om de impact/resultaten van de organisatie te kunnen meten, deze en wijzigingen in werkwijze die daarmee gepaard gaan te implementeren en de voortgang/resultaten te analyseren/rapporteren. Dat klinkt wellicht saai en dat is het soms ook, maar het is ook een erg interessante klus, aangezien het in sterke mate bijdraagt aan de verdere professionalisering van de organisatie (betreffende alle afdelingen en programma's) en het zowel van belang is voor interne- als externe doeleinden. Maar goed, laat ik jullie hier niet teveel mee vervelen :-).

Het bevalt in ieder geval nog steeds zodanig goed, dat ik besloten heb voor een jaar bij te tekenen. Een niet geheel onprettige bijkomstigheid is, is dat ik eind deze maand om visumtechnische redenen het land uit moet en deze twee gedwongen dagen verlof precies voorafgaan aan een lang weekend van 4 dagen, ivm nationale vrije dagen. Kortom een minivakantie voor de boeg :-) en het mooie van Maleisië en het woonachtig zijn in KL is, dat je in korte tijd voor weinig geld naar heel veel mooie bestemmingen kunt vliegen (vind ik dan). Dus ik dacht zo, tijd voor een extra vinkje op mijn lijst van bezochte wereldwonderen: Angkor Wat (Cambodia) heeeere I come :-) (en dat voor nog geen €100,-, al is het een aardige aanslag om mijn lokale salaris hier. Haha).

Een ander goed nieuwtje is dat ik 20 juni een maand naar Nederland kom :-), waar ik eeenorm naar uit kijk!!! Want ook al heb ik het gevoel hier goed op mijn plek te zijn, het gemis van vrienden en familie is niet altijd even gemakkelijk. Dus ik hoop je te zien wanneer ik terug ben :-)!

Heel veel liefs van mij en tot snel :-)

Ps. Bijgaand twee Youtube filmpjes (zie links hieronder).

1) Paya Mengkuang – The Movie :-)
Mocht de link niet werken dan komt dat omdat Youtube geen toestemming heeft gegeven om het in alle landen af te spelen, maar ik weet niet in welke landen. Ps - tbv kwaliteit, niet op volledig scherm bekijken.
https://www.youtube.com/watch?v=O7EoyZZAnKo

2) 1 april grap die we onlangs met de ‘big boss’ hebben uitgehaald.
https://www.youtube.com/watch?v=yXOmi3M5BO4



  • 13 April 2015 - 20:56

    Martha:

    Hi Hester,
    Wat goed te horen dat jij het nog steeds naar je Zin hebt! en leuk om elkaar dan in nl weer te zien. Ik heb het in mijn agenda staan. Hier alles goed. Weinig interessante ontwikkelingen.
    Succes daar, geniet van je mini vakantie en tot snel! Liefs martha

  • 14 April 2015 - 17:09

    Jan:

    Klinkt allemaal erg goed. Op het fietsje door Angkor Wat is prachtig! Je bent natuurlijk van harte welkom bij ons als je in NL bent! Tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 29 Dec. 2008
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 41626

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 02 April 2017

Een eerste bericht uit Zuid-Sudan

17 Juli 2015 - 16 Juli 2015

Nepal

01 Mei 2014 - 01 Mei 2015

Maleisië

31 Maart 2009 - 20 September 2009

Peru

Landen bezocht: