Hester in Huaraz - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu Hester in Huaraz - Reisverslag uit Huaraz, Peru van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu

Hester in Huaraz

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hester

07 April 2009 | Peru, Huaraz

Vrijdag vertrokken met de bus naar Huaraz. De hel van de tocht die mij voorspeld was, viel mee! Jammer he? Hadden jullie mij vast wel gegund. We stopten onderweg wel een paar keer bij een eerder op de berg gelegen dorp om mensen uit te laten en waarbij ik iedere keer dacht: oh please, laat het niet hier zijn. En ik vervolgens tegen mezelf zei: niet zeuren Hester, je kunt alles aan, je hebt dit toch zelf gewild?!, maar telkens stiekem toch wel heel blij dat de bus dan weer verder reed! En Huaraz zelf is een prima plaats om een tijdje te vertoeven. De stad is knus, gezellig, veilig (min of meer dan). Beetje ´t Groningen van Peru voor diegenen die zich hier iets bij voor kunnen stellen. Ik ben hier nog maar enkele dagen en kom hier nu al steeds bekenden tegen. Van kroegjes, lekker eten en feestjes houden ze hier ook wel (zowel de vele internationale mensen als de peruanen zelf). Kortom, we zijn weer thuis! Overigens is dit wel kort door de bocht, want dit gaat uiteraard wel gepaard met heel veel armoede (kbedoel kben hier niet voor niets). Verder wordt Huaraz omgeven door prachtige natuur en bergen (sommige bergtoppen met sneeuw). Huaraz ligt immers al op 3000 meter en de hoogste berg van Peru, de Huascaran, is maar liefst 6800 meter hoog. Zondag eentje beklommen (kleintje dan). Erg mooie tocht en af en toe doodeng (langs afgronden en omhoog langs kale stijle stukken rotsen). Kheb dus nu spierpijn en zit vol schrammen :-)! Gisteren begonnen met Spaanse les (iedere dag 3 uur prive!!!). Erg leuke docente die ook typische Nederlandse woorden/zinnen kent als: Erwtensoep, stampot en ´hou je kop´. Maar goed! Lessen vinden niet alleen aan tafel plaats, maar we gaan ook echt de hort naar bv de markt om te oefenen! (Verdere tekst niet voor Lievijn en Querien bedoeld) Eerste dode cavia´s (gevild of ongevild) daar al zien liggen. Bij de ongevilde krijg ik eerlijk gezegd wel een beetje de neiging om toch nog reanimatie toe te gaan passen (zien d´r zo lief en levendig uit). Binnenkort maar ´s eentje proberen :-)! Isnie leuk!!! Maar hopelijk wel lekker! Klaat t hier even bij, maar klaat jullie weten hoe zo´n lief kleine schattig caviaatje heeft gesmaakt ;-)!
ps - dank voor jullie berichtjes!!


  • 07 April 2009 - 18:03

    Lucien:

    > Jammer he?
    Hmmmmja... maar ik ben wel blij dat het goed gaat in Huaraz!

    Denk dat cavia's best wel lekker smaken & zie uit naar het recept.

    Volgende week begin ik aan mijn nieuwe baan. De opdracht is in Pisa.

  • 07 April 2009 - 18:48

    Erik:

    Ik zie een ster, een He ster, ben blij dat de rit meeviel. Cavia´s smaken overigens prima hoor, vooral te gemarineerde!:-) Grapje!!! Is het niet aan de frisse kant daarboven? ik heb gisteren heerlijk getrakteerd op Bossche Bollen van Boheemen, ik bewaar er wel eentje voor je voor als je terug bent. Verder hier niet veel spectaculair BZH-nieuws; vrijdag bestaat de VG 5 jaar en die geven een borreltje dus daar ga ik wel even naar toe. Doen ze daar ook eigenlijk aan Pasen en dan met name aan de processies?

    Liefs,
    Erik

  • 07 April 2009 - 19:26

    Erik:

    Ik zie een ster, een He ster, ben blij dat de rit meeviel. Cavia´s smaken overigens prima hoor, vooral te gemarineerde!:-) Grapje!!! Is het niet aan de frisse kant daarboven? ik heb gisteren heerlijk getrakteerd op Bossche Bollen van Boheemen, ik bewaar er wel eentje voor je voor als je terug bent. Verder hier niet veel spectaculair BZH-nieuws; vrijdag bestaat de VG 5 jaar en die geven een borreltje dus daar ga ik wel even naar toe. Doen ze daar ook eigenlijk aan Pasen en dan met name aan de processies?

    Liefs,
    Erik

  • 07 April 2009 - 20:30

    Marco:

    He hester, stoer hoor Huarez en je eerste wandeltocht! Gaat de Spaanse les een beetje? Nog spannend, daar zo rondlopen lijkt me. Eerste vergadering bij Jan I. was natuurlijk niks aan zonder jou :) x

  • 08 April 2009 - 06:48

    Martha Moorlag:

    Hoi Hester,

    Wat een prachtige foto's zeg! Echt mooi! Ik zie me daar zelf ook zo weer rond lopen. Ik hoop dat de spaanse les goed gaat. Zou fijn zijn als je een beetje spaans spreekt, dat maakt het allemaal net even iets makkelijker! Succes! Groetjes Martha

  • 08 April 2009 - 13:12

    Dineke Borghuis:

    Hoi Hester,

    Leuk dat je zoveel mooie indrukken opdoet en dat het goed met je gaat. Groetjes, Dineke

  • 08 April 2009 - 19:51

    Marielle:

    He Hester! die cavia's smaken overigens prima...op die markten ziet het er alleen niet uit! Probeer ook eens churros (gefrituurd deeg met suiker...mmmm). Goed om te horen dat alles goed met je gaat! Liefs marielle

    NB: berichtje voor edward en henrike: nog van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

  • 09 April 2009 - 07:27

    Eveliene:

    Hey Hester,
    wat een avonturen al...leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    En met de Spaanse taal gaat het dus ook wel goed komen zo te lezen.
    Heel veel plezier...
    gr. Eveliene

  • 09 April 2009 - 18:08

    Lievijn:

    Ik heb de foto van de caviaatjes eens heel goed bekeken en mama mocht niet stoppen met lezen. Wel een beetje vies, maar net kip. Dus wat is het verschil. Toch lijkt het me niet zo lekker. Caviaatjes is misschien toch een beetje zieliger, denk ik.
    Waarom hebben die kindjes zo'n cowboy hoed op? Ik vind ze een beetje gek.
    Quirien heeft net je post opgehaald met papa en we hoorden dat de meneer die in je huis zit, misschien al weer snel op pad moest.
    Is het verder leuk bij je? Heb je mooi weer? schijnt de zon? Ik heb nu lekker een paar daagjes vrij. Tot de volgende keer. Doei.

  • 09 April 2009 - 18:16

    Angelien:

    gaat je spaans al vooruit? doei (getypt door Lievijn)

  • 09 April 2009 - 18:24

    Quirien:

    Ik was steeds op zoek naar Hester. Waar was je nou? De volgende keer moet je zelf op de film.

  • 18 Mei 2009 - 08:19

    Martha Moorlag:

    Hoi Hester,
    Hoe is het? ben je inmiddels al aan het werk? en hoe bevalt het? Ik ben erg benieuwd....heb je ook nog weer mooie foto's? Hier alles ok! Dit lange weekend ga ik Marieke, ceremoniemeester van de bruiloft in Duitsland opzoeken, dus nu al zin in! Veel succes en plezier daar. Groetjes Martha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 29 Dec. 2008
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 41645

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 02 April 2017

Een eerste bericht uit Zuid-Sudan

17 Juli 2015 - 16 Juli 2015

Nepal

01 Mei 2014 - 01 Mei 2015

Maleisië

31 Maart 2009 - 20 September 2009

Peru

Landen bezocht: