Rondje Sabah, Kl, Paya :-) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu Rondje Sabah, Kl, Paya :-) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hester Sanderman - WaarBenJij.nu

Rondje Sabah, Kl, Paya :-)

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

27 Januari 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Beste allemaal,

Een prima vakantie gehad op Sabah. En op het juiste moment uit West-Maleisië vertrokken, aangezien enkele dagen na mijn vertrek de zwaarste Monsoon ooit uitbrak. Wellicht hebben jullie er iets op televisie van meegekregen, maar hele dorpen stonden onder water, afgesloten van de buitenwereld en met onvoldoende voedselvoorraad. Ik zat met een wat dubbel gevoel op Sabah. Inmiddels ben ik weer terug in KL, waar de schade hier en in grote delen van Maleisië goed zichtbaar is. Zodra toegang tot de dorpen mogelijk was, is hulp (ook vanuit onze organisatie) ingezet en nog steeds wordt er hard gewerkt aan het herstel van de huizen en het uitdelen van kleding en andere spullen.

Mijn dorp, Paya Mengkuang, was gelukkig niet ondergelopen. Wel waren alle toegangswegen versperd, was er een tekort aan voedsel en braken er verschillende ziektes uit. Inmiddels is de situatie weer stabiel.

Inmiddels ben ik ook al 3 weken aan het werk op het Hoofdkantoor en reeds promotie gemaakt :-)! Haha! Ik begon min of meer functieloos, maar inmiddels benoemd tot Projectmanager, verantwoordelijk voor het ontwerpen en invoeren van 'Impact analysis'. Mijn nieuwe baan bevalt prima en fijn om even weer in een normaal bed te kunnen slapen, zonder uit mijn slaap gehouden te worden door insecten en 's morgens een heuze douche te kunnen nemen. Ik werk samen met de manager van mijn afdeling, toevallig ook een Nederlander en deze week hebben we Skype Interviews gehouden t.b.v. de uitbreiding van ons team en laat nu van toevallig alle kandidaten, een Nederlander de beste zijn. Grumph . . . Hij komt bij ons werken vanaf half februari. Verder werk ik samen een 'Impact Analysis Goeroe' uit Servië. Ze reist de hele wereld rond, maar komt ook met regelmaat bij ons langs om mij verder te helpen. Het is leuk om met haar samen te mogen werken. Ze heeft veel ervaring in grote internationale organisaties en ik kan veel van haar leren. Momenteel breng ik mijn tijd veelal door op kantoor, maar binnenkort mag ik erop uit :-) - centra bezoeken om Regio Managers en CDO'ers te begeleiden bij de implementatie van de nieuwe werkwijze. Kijk er erg naar uit om met een autootje door Maleisië te mogen crossen en de verschillende SOLS centra te gaan bezoeken :-)!

Afgelopen weekend ben ik voor een paar dagen weer afgereisd naar Paya om de nieuwe CDO'er een beetje op weg te helpen, de laatste voorbereiding te treffen voor de excursie naar KL met alle studenten van Paya dat volgend weekend op stapel staat en nog wat andere zaken, ééén om twee grote pakketten met speelgoed en knutselmateriaal af te leveren, die ik vanuit Nederland van mijn zussen, broers, neefjes en nichtjes heb mogen ontvangen.

Het was een druk, maar fantastisch én ontroerend weekend. Ik werd met zo'n enorm enthousiasme door de kinderen, maar ook de ouders ontvangen, dat ik er bijna spijt van kreeg dat ik ben weg gegaan (na drie nachten weer op de grond te hebben mogen slapen, was dat gevoel overigens wel weer verdwenen). Het uitpakken van de dozen met speelgoed, bracht me bijna in tranen. De kinderen waren er zóóó enorm blij mee. Grote zakken vol met die kleine gekleurde elastiekjes waar je armbandjes mee kunt maken, een enorme grote doos met kleurpotloden, springtouwen, puzzels, bubbelblazers en 'magic drawings' (dat papier waar je op moet krassen en dan verschijnt er een tekening), etc. Ze vonden het ge-wel-dig. Te begrijpen wanneer je geen speelgoed gewend bent. Dus, familie ééénorm bedankt!!! Bijgaand wat foto's!!!

Ik laat het hier even bij, maar binnenkort horen jullie weer van mij, want alsof het allemaal nog niet genoeg is, staat volgend weekend de excursie naar KL op stapel en daar ga ik zeker verslag van doen en jullie foto's van laten zien. Ik kan er nu al bijna niet meer van slapen, haha!

Jullie een fijne dag, ik ga zo mijn mandje (eh . . . heuze bedje) opzoeken en tot snel!

Liefs van mij

  • 27 Januari 2015 - 23:52

    Karin:

    Hoi Hester,
    Super fijn dat de kinderen er zo blij mee zijn. Raar om de spullen te herkennen die een paar maanden geleden hier nog in huis lagen. Leuk dat je er zoveel foto's van gemaakt hebt. Wat een mooie kinderen zeg!
    Jij ziet er trouwens ook goed uit! Staat goed, je haar zo los.

    Groetjes Karin

  • 30 Januari 2015 - 21:24

    Quirien En Lievijn:

    Wat leuk zeg. We zagen onze bandjes die we al hadden gemaakt weer terug. Hebben we ze niet voor niks gemaakt. Hopelijk kunnen ze het zelf ook.
    Gelukkig maar dat het dorp niet was ondergelopen. Nog veel plezier.

  • 02 Februari 2015 - 09:14

    Marielle:

    Lieve Hester,

    Wat een mooie foto's! fijn dat de kinderen zo blij zijn met de kadootjes en dat jij het er naar je zin hebt!!!

    liefs marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 29 Dec. 2008
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 41643

Voorgaande reizen:

03 April 2016 - 02 April 2017

Een eerste bericht uit Zuid-Sudan

17 Juli 2015 - 16 Juli 2015

Nepal

01 Mei 2014 - 01 Mei 2015

Maleisië

31 Maart 2009 - 20 September 2009

Peru

Landen bezocht: